مقاله پژوهشی (کمی) مدیریت کسب و کار
تأثیر پارادوکس سازماندهی بر مکانیسم‌های پایداری با نقش میانجی دوسوتوانی یادگیری

پیمان اکبری؛ مرضیه دهقانی زاده؛ سیده سعیده دیده کنان

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22034/jvcbm.2023.385789.1054

چکیده
  هدف از این پژوهش، تأثیر پارادوکس سازماندهی بر مکانیسم­های پایداری در سطح شرکت با تاکید بر نقش میانجی دوسوتوانی یادگیری است که می­تواند رهیافتی در جهت توسعه به کارآفرینی باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری 400 نفر از مدیران شرکت انتقال گاز ایران را شامل می‏شود، که با استفاده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی( کیفی ) مدیریت کسب و کار
شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های حکمرانی شبکه‌ای هوشمند در سیستم بانکداری کشور

عبدالغفار کریمی؛ وحید پورشهابی؛ بهاره ناصری؛ علیرضا سرگلزایی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 25-56

https://doi.org/10.22034/jvcbm.2023.389645.1076

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های حکمرانی شبکه‌ای هوشمند در سیستم بانکداری کشور بود. این پژوهش، کیفی و به روش تحلیل مضمون انجام شد. مشارکت کنندگان این پژوهش، در بخش کتابخانه‌ای، اسناد بالادستی و در بخش میدانی، مدیران و کارشناسان سیستم باتکی کشور بودند. انتخاب افراد به روش نمونه گیری هدفمند با ملاک حداقل 10 سال سابقه تدریس ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی) مدیریت بازرگانی
تأثیر رضایت و اعتماد الکترونیکی بر قصد خرید مجدد آنلاین با میانجی‌گری سهولت استفاده و تعدیل‌گری تجربه آنلاین مشتریان

علیرضا روستا؛ الناز علاف جعفری؛ مجید احمدی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 57-81

https://doi.org/10.22034/jvcbm.2023.392081.1081

چکیده
  هدف از انجام پژوهش، تأثیر رضایت و اعتماد الکترونیکی بر قصد خرید مجدد آنلاین با میانجی‌گری سهولت استفاده و تعدیل‌گری تجربه آنلاین مشتریان در فروشگاه اینترنتی دیجی­ کالا می­ باشد. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و براساس شیوه گردآوری    داده­ ها، توصیفی از نوع علّی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان فروشگاه­ دیجی­ کالا می­باشد، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی (کمی) مدیریت کسب و کار
بررسی نقش به‌کارگیری بازاریابی الکترونیک و فناوری اطلاعات در کسب و کار صنایع غذایی مینو در دوره رکود اقتصادی

شقایق صحرایی؛ داود مافی بالانی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 82-105

https://doi.org/10.22034/jvcbm.2023.391718.1079

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی نقش به‌کارگیری بازاریابی الکترونیک و فناوری اطلاعات در کسب و کار صنایع غذایی مینو در دوره رکود اقتصادی می‌باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و شیوه جمع‌آوری اطلاعات، توصیفی ـ پیمایشی و از نظر فلسفه پژوهش اثبات گرایی و از نظر رویکرد قیاسی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 41 نفر از کارشناسان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی( کیفی ) مدیریت بازرگانی
طراحی الگوی مدیریت منابع انسانی الکترونیک مبتنی بر خلق دانش در شرکتهای دانش بنیان

بامداد بهاری؛ محمد طاهری روزبهانی

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 106-121

https://doi.org/10.22034/jvcbm.2023.392785.1082

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر، طراحی الگوی مدیریت منابع انسانی الکترونیک مبتنی بر خلق دانش در شرکتهای دانش بنیان می‌باشد. روش تحقیق کیفی و از حیث هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نوع پژوهش‌های بنیادی می‌باشد. برای گردآوری و تحلیل داده‌ها از راهبرد پژوهشی نظریه داده بنیاد، استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل 12 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه مدیریت ...  بیشتر

مقاله پژوهشی( کیفی ) مدیریت بازرگانی
ارائه الگوی مدیریت منابع انسانی سبز با رویکرد فراترکیب

حامد قائمی؛ محمد هادی عسگری

دوره 3، شماره 1 ، خرداد 1402، صفحه 122-145

https://doi.org/10.22034/jvcbm.2023.391719.1080

چکیده
  هدف این پژوهش ارائه الگوی مدیریت منابع انسانی سبز می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه جمع‌آوری داده‌ها به شکل کیفی و از نظر روش اجرای پژوهش با رویکرد فراترکیب می‎باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 15 نفر از خبرگان سازمانی مدیران و متخصصین حوزه منابع انسانی می‌باشند که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. استخراج مؤلفه‌ها ...  بیشتر